Statut Biblioteki
Wersja archiwalna z dnia 21.10.2015
STATUT
Biblioteki Pedagogicznej w Płocku
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1.
Biblioteka Pedagogiczna w Płocku, nazwa skrócona BP w Płocku, zwana dalej Biblioteką, jest publiczną placówką oświatową.
§ 2.
Biblioteka Pedagogiczna w Płocku używa pieczęci z tą nazwą.
§ 3.
Siedziba
Biblioteki mieści się przy ul. Gałczyńskiego 26 w Płocku.
§ 4.
Biblioteka obejmuje zasięgiem działania powiaty: płocki ziemski, płocki grodzki, gostyniński, sierpecki.
§ 5.
Biblioteka działa na podstawie:
- ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami),
- 2) ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity - Dz. U. z 2014 r. Nr 0, poz. 191, ze zm.),
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 369),
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 kwietnia 2003 r. w sprawie ramowego statutu publicznej biblioteki pedagogicznej (Dz. U. nr 89, poz. 825),
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (tekst jednolity - Dz. U. z 2015 r. Nr 0, poz. 1264 ze zm.),
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2015 r., poz. 1270),
- uchwały Nr 66/05 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 9 czerwca 2005 r. w sprawie rozwiązania Zespołu Placówek Doskonalenia Nauczycieli w Ciechanowie i Zespołu Placówek Doskonalenia Nauczycieli w Płocku,
- niniejszego statutu.
§ 6.
- Organem prowadzącym Bibliotekę jest Samorząd Województwa Mazowieckiego.
- Organ prowadzący zapewnia środki finansowe na utrzymanie Biblioteki oraz organizacyjne i kadrowe warunki do realizacji jej zadań statutowych.
§ 7.
Nadzór pedagogiczny nad Biblioteką sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty.
§ 8.
- Integralną część Biblioteki stanowi Filia, która ma swoją siedzibę w Gostyninie.
- Filia używa pieczęci zawierającej nazwę: Biblioteka Pedagogiczna w Płocku Filia w Gostyninie.
- Filia jest objęta budżetem Biblioteki Pedagogicznej w Płocku.
- Bieżącą pracą Filii kieruje kierownik.
§ 9.
Filie Biblioteki tworzy, przekształca i likwiduje organ prowadzący na wniosek dyrektora Biblioteki, po zasięgnięciu opinii Mazowieckiego Kuratora Oświaty, w ramach posiadanych środków.
ROZDZIAŁ II
Cele i zadania
§10.
- Biblioteka prowadzi działalność służącą w szczególności wspieraniu procesu kształcenia i doskonalenia nauczycieli, a także wspieraniu działalności szkół, w tym bibliotek szkolnych, oraz placówek w szczególności, o których mowa w art. 2 pkt 3–5 i 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanych dalej „placówkami”, zakładów kształcenia nauczycieli i placówek doskonalenia nauczycieli.
- Do zadań Biblioteki należy:
- gromadzenie poprzez zakup, dary, przydziały oraz opracowywanie materiałów bibliotecznych, m.in. z wykorzystaniem Kompleksowego Systemu Zarządzania Biblioteką PROLIB,
- udostępnianie zbiorów – na zewnątrz Biblioteki, prezencyjnie, poprzez wypożyczanie międzybiblioteczne,
- ochrona i przechowywanie zgromadzonych materiałów bibliotecznych, m.in. poprzez oprawę książek i roczników czasopism,
- prowadzenie działalności bibliograficznej i informacyjnej m. in. poprzez gromadzenie, opracowywanie, udostępnianie i upowszechnianie materiałów bibliotecznych i informację o nich m.in. w formie linku na stronie Biblioteki, katalogów, wykazów, wystawy, przygotowywanie zestawień bibliograficznych, udostępnianie materiałów bibliotecznych, w tym do szkół i placówek,
- inspirowanie i promowanie edukacji czytelniczej i medialnej, m.in. poprzez lekcje, przyjmowanie wycieczek, wystawy,
- współdziałanie z innymi bibliotekami oraz z placówkami zainteresowanymi kształceniem i rozwojem intelektualnym nauczycieli i wychowawców m. in. poprzez wymianę materiałów bibliotecznych, wymianę informacji o zbiorach, szkolenia użytkowników Biblioteki, przygotowywanie informacji o działalności Biblioteki, współorganizowanie różnorodnych przedsięwzięć, udział w konferencjach, seminariach oraz innych formach organizowanych przez ww. biblioteki, placówki i organizacje, organizowanie praktyk zawodowych dla studentów i słuchaczy przygotowujących się do zawodu nauczyciela bibliotekarza na podstawie pisemnego porozumienia dyrektora Biblioteki zawartego ze szkołą wyższą lub zakładem kształcenia nauczycieli,
- organizowanie i prowadzenie wspomagania:
- szkół i placówek w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, w tym w wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej,
- bibliotek szkolnych, w tym w zakresie organizacji i zarządzania biblioteką szkolną poprzez organizowanie i prowadzenie grup sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli bibliotekarzy w szczególności poprzez wymianę doświadczeń.
3. Biblioteka może ponadto:
- prowadzić działalność wydawniczą,
- organizować i prowadzić działalność edukacyjną i kulturalną, w szczególności otwarte zajęcia edukacyjne, lekcje biblioteczne i spotkania autorskie.
ROZDZIAŁ III
Organy Biblioteki
§ 11.
- Działalnością Biblioteki kieruje dyrektor.
- W Bibliotece można utworzyć stanowiska kierownika filii i wydziałów.
- Osoby pełniące funkcje kierownicze, o których mowa w ust. 2, realizują zadania określone przez dyrektora.
- Stanowiska, o których mowa w ust. 3, powierza i z nich odwołuje dyrektor.
§ 12.
1.Dyrektor w szczególności:
- kieruje działalnością Biblioteki i reprezentuje ją na zewnątrz,
- zarządza majątkiem Biblioteki oraz dysponuje jej finansami i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
- jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Bibliotece nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami,
- sprawuje nadzór pedagogiczny nad pracą pracowników pedagogicznych oraz przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru, z zastrzeżeniem ust. 2,
- realizuje uchwały Rady Pedagogicznej Biblioteki podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących,
- koordynuje pracę filii i wydziałów,
- przedstawia organowi prowadzącemu sprawozdanie z wykonania rocznego planu pracy,
- odpowiada za promocję Biblioteki i zarządzanie informacją o jej działalności.
2.W przypadku powołania na stanowisko Dyrektora Biblioteki osoby niebędącej nauczycielem nadzór pedagogiczny nad pracą pracowników pedagogicznych sprawuje nauczyciel zajmujący inne stanowisko kierownicze w Bibliotece oraz przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru
§ 13.
- W Bibliotece działa Rada Pedagogiczna.
- Rada Pedagogiczna, zwana dalej Radą, jest kolegialnym organem Biblioteki realizującym zadania wynikające ze statutu oraz regulaminów wewnętrznych.
- Rada działa w oparciu o Regulamin pracy Rady Pedagogicznej Biblioteki Pedagogicznej w Płocku.
- Na plenarnych bądź nadzwyczajnych posiedzeniach Rada w formie uchwał zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z działalnością Biblioteki.
- W skład Rady wchodzą: dyrektor jako przewodniczący Rady, nauczyciele pełnozatrudnieni i niepełnozatrudnieni.
- Do podstawowych zadań Rady należy:
- planowanie i organizowanie pracy bibliotecznej,
- przeprowadzanie analizy i oceny stanu realizacji zadań oraz organizacyjnych i materialnych warunków pracy Biblioteki
- organizowanie wewnętrznego samokształcenia.
- Rada Pedagogiczna na posiedzeniu plenarnym zatwierdza:
- roczny plan pracy Biblioteki
- wnioski dotyczące zmian w statucie oraz w regulaminach wewnętrznych
- tematykę wewnętrznego samokształcenia.
- Na posiedzeniu plenarnym Rada opiniuje:
- wnioski dyrektora dotyczące organizacji pracy w Bibliotece
- plan finansowy Biblioteki
- wnioski o przyznanie nauczycielom i innym pracownikom Biblioteki odznaczeń, nagród oraz innych form uznania.
- Rada ma prawo do:
- dokonywania zmian statutu
- dokonywania zmian regulaminów wewnętrznych
- występowania z wnioskami w sprawie doskonalenia organizacji pracy w Bibliotece oraz w sprawach oceny pracy nauczyciela.
- Przewodniczącym Rady jest dyrektor, który zobowiązany jest do:
- realizacji uchwał Rady lub wstrzymania wykonania uchwał Rady niezgodnych z przepisami prawa.
- tworzenia atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich członków Rady w podnoszeniu poziomu działalności Biblioteki
- oddziaływania na postawę nauczyciela, pobudzania go do twórczej pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych, dbania o autorytet Rady, ochrony praw i godności nauczyciela
- zapoznawania Rady z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego oraz bibliotecznego i omawiania trybu i formy ich realizacji
- analizowania stopnia realizacji uchwał Rady.
- Członek Rady zobowiązany jest do:
- współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania wszystkich członków Rady
- przestrzegania postanowień prawa oświatowego i bibliotecznego
- czynnego uczestniczenia we wszystkich zebraniach i pracach Rady oraz w wewnętrznym samokształceniu
- realizowania uchwał Rady
- składania przed Radą sprawozdań z wykonania przydzielonych zadań
- nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu Rady, które mogą naruszać dobro osobiste nauczycieli i innych pracowników Biblioteki.
- Organizacja pracy Rady:
- Rada wykonuje swoje zadania zgodnie z rocznym planem pracy Biblioteki
- Rada obraduje na zebraniach plenarnych nie rzadziej niż dwa razy w roku. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego Bibliotekę, jednej trzeciej członków Rady (zgłoszony pisemnie, z podpisami członków) oraz z inicjatywy przewodniczącego Rady.
- Przewodniczący Rady prowadzi i przygotowuje zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania na piśmie, telefonicznie lub drogą elektroniczną nie później niż pięć dni przed posiedzeniem Rady.
- Uchwały podjęte na zebraniach plenarnych są prawomocne, jeżeli zostały podjęte zwykłą większością głosów przy udziale co najmniej połowy członków Rady.
- Nieobecność na posiedzeniu Rady:
- członkowie Rady usprawiedliwiają swoją nieobecność na posiedzeniu Rady jej przewodniczącemu
- nieusprawiedliwioną nieobecność członka Rady traktuje się jako nieobecność w pracy ze wszystkimi tego konsekwencjami.
- Dokumentacja pracy Rady:
- z zebrania Rady sporządza się protokół i w terminie 7 dni od zebrania wpisuje się go do księgi protokołów Rady
- treść obrad wpisuje się według następujących zasad: „po dyskusji ustalono, że ...”
- protokół zebrania Rady podpisuje przewodniczący obrad oraz protokolant
- Rada na kolejnym zebraniu decyduje o wprowadzeniu ewentualnych poprawek do protokołu, jeśli zostaną zgłoszone przez członków rady do 14 dni od sporządzenia protokołu,
- podstawowym dokumentem działalności Rady jest książka protokołów.
§ 14.
Podstawową zasadą współdziałania organów Biblioteki jest informowanie i proponowanie stanowiska lub opinii w danej sprawie bez naruszania kompetencji organu uprawnionego.
§ 15.
Spory kompetencyjne między organami Biblioteki rozwiązuje się w drodze negocjacji oraz mediacji.
ROZDZIAŁ IV
Organizacja Biblioteki
§ 16.
Merytoryczną strukturę organizacyjną Biblioteki tworzą:
- Biblioteka Pedagogiczna w Płocku, w której funkcjonują wydziały:
- Gromadzenia i Opracowania Zbiorów
- Wypożyczalnia
- Czytelnia i Wydział Informacyjno-Bibliograficzny
- Filia.
§ 17.
W miarę potrzeby w Bibliotece Pedagogicznej w Płocku mogą być utworzone nowe wydziały.
§ 18.
- Szczegółową organizację działania Biblioteki określa arkusz organizacji na dany rok szkolny, opracowany przez dyrektora do dnia 30 kwietnia danego roku, z uwzględnieniem rocznego planu pracy oraz planu finansowego Biblioteki.
- Arkusz organizacji Biblioteki zatwierdza organ prowadzący.
§ 19.
- Biblioteka działa w ciągu całego roku jako placówka, w której nie są przewidziane ferie szkolne i umożliwia dostęp do zbiorów w cyklu zmianowym w miarę możliwości kadrowych.
- W Bibliotece oraz w jej Filii poniedziałek jest dniem pracy wewnętrznej.
- Biblioteka Pedagogiczna w Płocku udostępnia swoje zbiory:
- od wtorku do piątku w godzinach 9.00 - 18.00
- w soboty w godzinach 9.00 - 15.00.
- Filia w Gostyninie udostępnia swoje zbiory:
- od wtorku do piątku w godzinach 9.00 - 17.00
- w soboty w godzinach 9.00 - 14.00.
- W wakacje, ferie szkolne i przerwy świąteczne Biblioteka i Filia działają na podstawie odrębnego harmonogramu zgodnie z zarządzeniem Dyrektora w tej sprawie.
ROZDZIAŁV
Pracownicy Biblioteki
§ 20.
- Do realizacji zadań Biblioteki zatrudnia się nauczycieli.
- Zasady ich zatrudniania i wynagradzania określają odrębne przepisy.
- Zakres zadań nauczycieli obejmuje:
- gromadzenie materiałów bibliotecznych zgodnie z profilem Biblioteki,
- opracowywanie nabytków zgodnie z przyjętymi sposobami i przepisami
- udostępnianie informacji i zbiorów Biblioteki zgodnie z obowiązującymi regulaminami Biblioteki
- tworzenie i aktualizowanie warsztatu informacyjnego Biblioteki
- aktywizowanie czytelnictwa nauczycieli i innych użytkowników Biblioteki
- planowanie pracy i prowadzenie sprawozdawczości bibliotecznej
- wspomaganie pracy szkół i placówek w różnych obszarach ich działalności z uwzględnieniem:
- kierunków polityki oświatowej państwa oraz zmian wprowadzanych w systemie oświaty
- wymagań stawianych szkołom i placówkom, których spełnianie jest badane przez organy sprawujące nadzór pedagogiczny w procesie ewaluacji zewnętrznej, zgodnie z przepisami w sprawie nadzoru pedagogicznego
- realizacji podstaw programowych
- wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego
- wyników sprawdzianu i egzaminów, o których mowa w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
- innych potrzeb wskazanych przez szkoły i placówki poprzez:
- pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki
- ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki
- zaplanowanie form wspomagania i ich realizację
- wspólną ocenę efektów realizacji zaplanowanych form wspomagania i opracowanie wniosków z ich realizacji
- organizowaniu i prowadzeniu sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności przez wymianę doświadczeń
- współodpowiedzialność za zbiory, sprzęt i urządzenia Biblioteki
- dbanie o estetyczny wygląd Biblioteki.
§ 21.
- W Bibliotece zatrudnia się bibliotekarzy.
- W Bibliotece mogą być zatrudnieni inni specjaliści oraz pracownicy administracyjni i obsługi.
- Zasady zatrudniania i wynagradzania pracowników wymienionych w ust. 1 i 2 określają odrębne przepisy.
ROZDZIAŁ VI
Zbiory Biblioteki
§ 22.
Biblioteka gromadzi, opracowuje i udostępnia dokumenty piśmiennicze, zapisy obrazu i dźwięku oraz zbiory multimedialne, obejmujące w szczególności:
- literaturę z zakresu pedagogiki i nauk pokrewnych
- publikacje naukowe i popularnonaukowe z różnych dziedzin wiedzy objętych ramowymi planami nauczania
- literaturę piękną, a także teksty kultury, o których mowa w przepisach w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
- piśmiennictwo z zakresu bibliotekoznawstwa i informacji naukowej
- podręczniki szkolne oraz przykładowe programy nauczania i programy wychowania przedszkolnego
- materiały informacyjne o kierunkach realizacji przez kuratorów oświaty polityki oświatowej państwa, ustalanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz o wprowadzanych zmianach w systemie oświaty
- materiały, w tym literaturę przedmiotu, stanowiące wsparcie szkół i placówek w realizacji ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, w zakresie:
- wymagań stawianych szkołom i placówkom, których spełnianie jest badane przez organy sprawujące nadzór pedagogiczny w procesie ewaluacji zewnętrznej, zgodnie z przepisami w sprawie nadzoru
pedagogicznego;
- realizacji podstaw programowych
- wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego
- wyników sprawdzianu i egzaminów
- materiały, w tym literaturę przedmiotu, dotyczące problematyki związanej z udzielaniem dzieciom i młodzieży oraz rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- materiały dotyczące problematyki oświatowej regionu.
ROZDZIAŁ VII
Postanowienia końcowe
§ 23.
Biblioteka jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową na podstawie odrębnych przepisów.
§ 24.
Załączniki do niniejszego statutu stanowią: Struktura organizacyjna Biblioteki (Załącznik Nr 1) oraz Regulamin pracy Rady Pedagogicznej Biblioteki Pedagogicznej w Płocku (Załącznik nr 2).
§ 25.
- Zadania, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 7 w zakresie, o którym mowa w §20 ust. 3 pkt 7, Biblioteka realizuje od 1 stycznia 2016 r.
- Biblioteka może realizować zadanie określone w § 10 ust. 2 pkt 7 w zakresie, o którym mowa w § 20 ust. 3 pkt 7, do 31 grudnia 2015 r.
§ 26.
Traci moc Statut Biblioteki Pedagogicznej w Płocku z dnia 20 czerwca 2005 r.
§ 27.
Zgodnie z uchwałą z dnia 14 września 2015 r. Rady Pedagogicznej niniejszy Statut obowiązuje od 14 września 2015 r.
Załącznik Nr 1
do Statutu
Biblioteki Pedagogicznej w Płocku
Struktura organizacyjna Biblioteki Pedagogicznej w Płocku
Załącznik Nr 2
do Statutu
Biblioteki Pedagogicznej w Płocku
Regulamin pracy Rady Pedagogicznej Biblioteki Pedagogicznej w Płocku
§ 1.
Na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ((t. jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami) – art. 43, ust. 2 oraz statutu placówki z dnia 15 kwietnia 2013 r. wprowadza się uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 15 kwietnia 2013 r. niniejszy regulamin.
§ 2.
Rada Pedagogiczna, zwana dalej „Radą” wykonuje swoje zadania i realizuje swoje uprawnienia (ustawa o systemie oświaty art. 41 i 42) na posiedzeniach plenarnych bądź nadzwyczajnych.
§ 3.
Rada obraduje na zebraniach plenarnych nie rzadziej niż dwa razy w roku.
§ 4.
Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego Bibliotekę, jednej trzeciej członków Rady (zgłoszony pisemnie, z podpisami członków) oraz z inicjatywy przewodniczącego Rady.
§ 5.
Przewodniczący Rady prowadzi i przygotowuje zebrania Rady oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie wraz z podaniem projektu porządku zebrania na piśmie, telefonicznie lub drogą elektroniczną nie później niż pięć dni przed posiedzeniem Rady.
§ 6.
Projekty decyzji, stanowisk, opinii i wniosków wynikających z porządku obrad muszą być dostarczone członkom Rady w formie pisemnej lub ustnej co najmniej na pięć dni przed posiedzeniem plenarnym.
§ 7.
Każdy członek Rady przed podjęciem decyzji musi mieć możliwość zgłoszenia uwag i zastrzeżeń do projektowanych uchwał, jak również otrzymania wyjaśnień.
§ 8.
Uchwały podjęte na zebraniach plenarnych są prawomocne, jeżeli zostały podjęte zwykłą większością głosów przy udziale co najmniej połowy członków Rady w głosowaniu jawnym lub tajnym. Decyzję o głosowaniu jawnym lub tajnym podejmuje każdorazowo Rada Pedagogiczna.
§ 9.
Aby przeprowadzić tajne głosowanie, Rada wybiera każdorazowo dwuosobową komisję skrutacyjną. Osoby zaproszone, nie będące członkami Rady, mają jedynie głos doradczy.
§ 10.
Przyjmuje się następujący porządek obrad plenarnych:
- ustalenie liczby członków Rady obecnych na posiedzeniu poprzez podpisanie listy obecności, powitanie zaproszonych gości, ustalenie, czy na sali znajduje się wymagane dla prawomocności uchwał quorum
- zatwierdzenie porządku obrad
- ewentualny wybór komisji lub zespołów pomocniczych
- realizacja porządku obrad
- omówienie projektów decyzji, stanowisk, opinii
- dyskusja i rekomendacje stosownych organów
- podjęcie uchwały przez głosowanie
- wnioski różne, wolne głosy
- uporządkowanie wniosków i głosów przez przewodniczącego Rady
- podsumowanie obrad.
§ 11.
- Zebrania plenarne są protokołowane w księdze protokołów Rady. Obrady protokołuje nauczyciel wybrany na okres roku szkolnego.
- Protokół jest podpisywany przez przewodniczącego obrad i protokolanta.
- Na kolejnym posiedzeniu plenarnym protokół jest udostępniany i po uwzględnieniu uwag członków Rady zatwierdzany.
- Podstawowym dokumentem działalności Rady jest księga protokołów.
- Księgę oprawia się, pieczętuje i podpisuje przez dyrektora oraz zaopatruje w klauzulę: „książka zawiera stron ... i obejmuje okres pracy pedagogicznej od dnia ... do dnia ... ”.
- Protokół sporządza się według struktury:
- tytuł
- ustalenia formalne,
- przebieg obrad (streszczenie przemówień, wystąpień, referatów, dyskusji, sprawozdań)
- lista uczestników.
- Księgę protokołów udostępnia się na terenie Biblioteki jej nauczycielom, upoważnionym osobom zatrudnionym w organach nadzorujących Bibliotekę.
§ 12.
Przedstawicieli Rady Pedagogicznej do prac w różnych organach, zespołach i komisjach zewnętrznych, zgodnie z przepisami szczegółowymi, wybiera zebranie plenarne Rady w głosowaniu jawnym, spośród zgłoszonych kandydatów. Wybrane zostają osoby, które uzyskają największą liczbę głosów.
§ 13.
Zmiana treści regulaminu należy do kompetencji Rady i odbywa się na wniosek poparty zwykłą większością głosów co najmniej połowy członków Rady.
Uchwała Rady Pedagogicznej z dnia 24 czerwca 2013 r.
w sprawie zmiany w Statucie Biblioteki Pedagogicznej w Płocku
- Na podstawie art. 42 ust. 1 i 52 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) wprowadza się zmianę w Statucie Biblioteki Pedagogicznej w Płocku.
- Pkt 6) § 5 Postanowienia ogólne otrzymuje brzmienie: „rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324 z późniejszymi zmianami)”.
- Zmiana obowiązuje z dniem 24 czerwca 2013 r.
Uchwała Nr 1/2015
Rady Pedagogicznej
z dnia 14 września 2015 roku
w sprawie zmian w Statucie Biblioteki Pedagogicznej w Płocku
Na podstawie Regulaminu pracy Rady Pedagogicznej Biblioteki Pedagogicznej w Płocku oraz na podstawie art. 42 ust. 1 i art. 52 ust. 2 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.) Rada Pedagogiczna na posiedzeniu w dniu 14 września 2015 roku podjęła uchwałę o następującej treści:
§ 1
Rada Pedagogiczna zatwierdza zmiany w Statucie Biblioteki Pedagogicznej w Płocku.
§ 2
Szczegółowy opis zmian w statucie stanowi załącznik do niniejszej uchwały - Aneks Nr 2 do Statutu Biblioteki Pedagogicznej w Płocku z dnia 14 września 2015 roku.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Aneks Nr 2
do Statutu Biblioteki Pedagogicznej w Płocku
z dnia 14 września 2015 roku
W związku ze zmianą na stanowisku Dyrektora Biblioteki Pedagogicznej w Płocku na podstawie art. 42 ust. 1 i art. 52 ust. 2 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.) Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 14 września 2015 roku wprowadza się w Statucie Biblioteki Pedagogicznej w Płocku następujące zmiany:
- w § 5 pkt 2) otrzymuje brzmienie:
„2) ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity – Dz. U.
z 2014 r. Nr 0, poz. 191 ze zm.),”
- w § 5 skreśla się pkt 4),
- w § 5 pkt 5) otrzymuje brzmienie:
„5) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół
i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (tekst jednolity –
Dz. U. z 2015 r. Nr 0, poz. 1264 ze zm.),”
- w § 5 pkt 6) otrzymuje brzmienie:
„6) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2015 r. poz. 1270)”,
- w § 12 ust. 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) sprawuje nadzór pedagogiczny nad pracą pracowników pedagogicznych oraz przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru, z zastrzeżeniem ust. 2,”
- w § 12 dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
"W przypadku powołania na stanowisko Dyrektora Biblioteki osoby niebędącej nauczycielem nadzór pedagogiczny nad pracą pracowników pedagogicznych sprawuje nauczyciel zajmujący inne stanowisko kierownicze w Bibliotece oraz przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru.”
Powyższe zmiany obowiązują od dnia 14 września 2015 roku.
Wersja PDF.
Podpisał: Agnieszka Olczyk-Twardy
Dokument z dnia: 21.09.2015
Dokument oglądany razy: 2 584
|
Opublikował: Piotr Presz
Publikacja dnia: 21.10.2015
|
wydruk z dnia: 4.05.2024 // www.bip.bpplock.pl